איפה ניתן להשיג כלב טיפולי לילדים?

כשאנשים שואלים אותי, מה שקורה לעיתים קרובות, איפה ניתן להשיג כלב טיפולי לילדים התשובה היא כמובן שזה תלוי. זה תלוי בכמה גורמים חשובים ביותר שכל מי שרוצה להביא כלב הביתה צריך לשקול, בנוסף כמובן לשאלות הרלוונטיות לילד ולמצבו.

הגורמים המשמעותיים בבחירת כלב טיפולי לילדים

  1. גיל הכלב הבאת כלב בגיל המתאים משמעותית ביותר והיא לדעתי הגורם הראשון. האם אני מביא גור שמצד אחד אוכל להכשיר אותו אם עם מאלף להיות כלב טיפולי לילדים שלי בהתאמה אישית לצרכים שלי, אך מצד שני אני מכניס הביתה את כל ההתנהגויות הגוריות עם הצרכים והנזקים והאנרגיות והלמידה מאפס של הכל.
  2. גודל הכלב אמנם אין כמובן הגדרה מבחינת גודל איזה כלב יכול להיות כלב טיפולי לילדים וכל כלב מכל סוג ובכל גודל יכול להתאים ככלב טיפולי. עם זאת, לגודל הכלב יש השפעה משמעותית על החיים איתו בבית. יש אנשים שפשוט לא מתחברים לכלבים קטנים, שנרתעים מכלבים גדולים או שפשוט לא יכולים פיזית לטייל עם ענקים. גודל הכלב משפיע גם על קצב ההתבגרות שלו כשכלבים קטנים כמו פינצ'ר מגיעים לבגרות עד גיל שנה אבל לברדורים נחשבים לגורים על כל המשתמע מכך עד גיל שלוש.
  3. סוג הפרווה זה אולי נשמע לא רלוונטי בכלל כי כל הכלבים יפים ומקסימים ונעימים, אבל סוג הפרווה של הכלב עשוי לשנות משמעותית את מערכת היחסים שלי איתו. ישנם אנשים שאלרגיים לפרווה של כלבים וזקוקים לכלבים היפואלרגניים או כלבים עם נשירה מועטה. יש גם אנשים שנהנים מאוד לסרק ולהבריש את הכלבים שלהם ולעשות להם תסרוקות מעניינות ולכן כלב עם פרווה קצרה וזיפית לא יתאים. אני מאמין שהחיבור בין הבעלים לכלב חייב להיות משמעותי ביותר ולסוג הפרווה עשויה להיות משמעות רצינית ביותר, בין אם מדובר בכלב טיפולי לילדים או בכלב שמשמש כחיית מחמד.
  4. כלב גזעי או מעורב לחלק מהאנשים זה לא משנה בכלל. לחלק מהאנשים ברור שרק מאמצים כלבים ולא קונים, ולחלק מהאנשים הפוך, כלב קונים ולא מאמצים. כל אחד צריך לבחור בעצמו. אבל מן הראוי להקדיש חשיבה גם לשאלה הזאת וכמו תמיד להתייעץ עם מומחים מהשטח לפני שמקבלים החלטה כדי לבחור את הכלב הטוב ביותר עבורי.
  5. שאלות רלוונטיות לגבי הילד כאן אנחנו נכנסים לשאלות רלוונטיות ביותר כשאנחנו רוצים להביא כלב שישמש ככלב טיפולי לילדים. מי הילד שלי? בן כמה הוא? כמה הוא בשל ובוגר רגשית? כמה הוא אחראי ומסוגל לטפל בכלב? כמה הוא חושש מכלבים? כמה הוא רוצה להביא כלב ויהיה מעוניין וחלק מהתהליך? מה יהיה התפקיד שלו בגידול הכלב, בחינוכו ואילופו והתאמתו לחיים בבית שלנו ומה יהיה התפקיד שלי ההורה? לאיזה כלב יפתח הילד חיבור רגשי, שזה אולי החלק החשוב ביותר.
  6. הצורך של הילד מה הצורך של הילד שלי? האם ישנן מגבלות פיזיות שהכלב אמור לסייע בהן? מגבלות נפשיות? עיכובים התפתחותיים? קשיים חברתיים או שפתיים? לכל השאלות האלה ורבות נוספות תהיה השפעה מכרעת על בחירת הכלב המתאים.

איפה ניתן להשיג כלב טיפולי לילדים?

רק אחרי שעניתי לעצמי בצורה מקיפה על כל השאלות האלה אני יכול לחזור לשאלה המקורית – איפה ניתן להשיג כלב טיפולי לילדים? התשובה בשלב זה תהיה – תלוי בתשובה שלי לשאלות שלי. לפעמים אני חייב לגשת לכלבייה מסודרת שמכשירה כלבי שירות או כלבים טיפוליים. לפעמים ארצה לקנות גור מגזע מסוים ואז חייבים לפנות למגדלים מוסמכים על ידי ההתאחדות ולהזמין מהם גור. לפעמים ארצה כלב בוגר ואז אפנה לעמותות ואחפש לאמץ כלב שמתאים לפרופיל שבניתי לעצמי של כלב טיפולי לילדים. בכל מקרה כמובן חובה לשלב כלבן טיפולי בתהליך ההכשרה של הכלב כדי לתת מענה מושלם לצרכים ולרצונות שלי.

 

שתפו את הפוסט