איך אילוף כלבים תורם לילד שלי?

מבוא

כלבים טובים לילדים ועוזרים לשיפור הביטחון העצמי! חוג אילוף כלבים לילדים שלנו הוא הרבה יותר מאילוף. אנו גם מציעים מפגשי אחד על אחד עם הילד במסגרת כלבנות טיפולית לילדים.

למה כדאי לשתף את הילדים באילוף כלבים?

אנשים רבים שואלים אותי האם ולמה כדאי לשתף את הילד שלי באילוף הכלב המשפחתי, ואם כן, איך עושים את זה? האם ילדים באמת יכולים לאלף כלבים? כשאני מוזמן הביתה לאלף את הכלב המשפחתי, באחוז גבוה מאוד מהמקרים אני שומע את הסיפור הבא: "הבאנו את הכלב כי הילד/ה ממש ביקש/ה והתחנן/נה ובסוף נשברנו והבאנו לו כלב ועכשיו אנחנו צריכים לטפל בו". מוכר לכם?

היתרונות בשיתוף ילדים באילוף כלבים

במקרים רבים, הילדים אכן לוקחים אחריות ורוצים להיות חלק מהתהליך אך חסר להם הידע או הניסיון. במקרים אחרים הילדים השתעממו מהמשחק החדש ועברו לדבר הבא. במקרים מצערים יותר, הילדים מפחדים מהכלב החדש כי הוא גדול, נובח, קופץ, שורט או אפילו נושך. בכל המקרים ברור שהילדים לא יכולים להתמודד איתו לבד, וזקוקים לכל הפחות להכוונה ותרגול איך לעשות את זה נכון.

כמובן, הרבה מאוד ממה שנדבר עליו תלוי בגיל הילד, בבשלות הנפשית והגופנית שלו, בהתאמה של הכלב לילד מבחינת גודל, גיל ורמת אנרגיה ועוד, אך באחוז גבוה מאוד מהמקרים הילד לא יכול לטפל בכלב לבד.

מדוע כדאי לשתף את הילד באילוף כלבים?

התשובה לשאלה זו טיפה מורכבת, ואפרט אותה כאן, אבל מעל הכל התשובה היא חד משמעית כן! הקשר והחיבור שנוצר בין הילדים והכלבים הוא קשר שכמעט לא קיים בשום מקום אחר בטבע. ההבנה של הכלב את הצרכים של הילד, ולהיפך, היא אינסטינקטיבית ונעוצה בדמיון הרב שבין גורי האדם וגורי הכלבים.

היתרונות הפסיכולוגיים והחברתיים

  • פיתוח אחריות: אילוף כלבים עוזר לילד לפתח אחריות.
  • הפחתת חרדות וחששות: המגע עם הכלב משחרר אנדורפינים שתורמים לתחושת השלווה.
  • שיפור מיומנויות תקשורת: אילוף כלבים מסייע בפיתוח מיומנויות הקשבה והתבוננות.

סיכום

קל מאוד לראות ששילוב הילד בתהליך אילוף כלבים יתרום הן לו והן לכלב בכל אספקט של החיים שלו.

שתפו את הפוסט